Nawet w 2019 r. nie wszyscy jeszcze akceptują gry komputerowe. Wiele osób żywi przekonanie, że należy „chronić” młodzież przed wpływem gier. Chociaż dostrzega się coraz więcej ich pozytywnych aspektów, głosy takie są stosunkowo rzadkie. Z drugiej strony gry komputerowe stopniowo stają się wszechobecnym źródłem
rozrywki i już od kilku lat coraz częściej stosuje się je w edukacji, zarówno w kontekście formalnym, jak i nieformalnym. W moim wystąpieniu chciałbym omówić różnorodność gier komputerowych i kontrowersji wokół nich z perspektywy etycznej, uwzględniając zarówno wiążące się z nimi aspekty pozytywne, jak i negatywne.
Ponadto chciałbym pokazać, w jaki sposób uczestniczenie w kulturze gier komputerowych nie tylko nie zagraża bezpieczeństwu czy rozwojowi moralnemu młodych ludzi, ale zamiast tego ma nawet potencjał do wzmacniania takich cech jak rozumowanie moralne i refleksja etyczna.
The 13th International Conference “Keeping Children and Young People Safe Online” took place at the Novotel Warszawa Airport on 17th and 18th of September 2019. The conference was organized by the Polish and German Safer Internet Centres, which have been working together within the European Commission’s Connecting Europe Facility Program. The co-organizer of the event was International Telecommunication Union and the main partner of the conference was the Orange Foundation. Google was partner of the conference.
W dniach 17-18 września 2019 r. odbyła się 13. Międzynarodowa Konferencja "Bezpieczeństwo dzieci i młodzieży w internecie".
Organizatorem konferencji było Polskie Centrum Programu Safer Internet (PCPSI), które tworzą państwowy instytut badawczy NASK i Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę oraz niemieckie konsorcjum realizujące projekt klicksafe. Współorganizatorem wydarzenia było ITU (Międzynarodowy Związek Telekomunikacyjny), głównym partnerem - Fundacja Orange. Partnerem konferencji była firma Google. Konferencja została zorganizowana w ramach programu Komisji Europejskiej Connecting Europe Facility.
0 Comments